ne aramıştınız?

20 Mart 2021 Cumartesi

Herkes güvende mi?

 Yarın sabah önemli bir sınavım var. Eskiden olsa, "hayatımı değiştirecek sınav" gözüyle bakardım, artık öyle bakamıyorum, hayatın değişebilirliğine olan inancım "incinmiş".

Son bir haftada olan biten her şey, beni maziye götürdü. Bu blog, ben öğrenciyken başlamıştı, uykusuz gecelerde ya da o gecelerin sabah ezanında yazar yayınlardım. Yine bir uykusuz gecede ve yine sabah ezanı okunurken burda buldum kendimi. Eski yazdıklarıma baktım, bir kısmını yayından kaldırmışım. Ne değişmiş memleket ve ne kadar değişmişim ben. Eskiden korkmazdım, gözlerimi kaçırmazdım, beni tehdit eden şeylerin üzerine yürürdüm. Sonra bir ara korkmaya başlamışım ki yazdıklarımı kaldırmışım, daha da korkmuşum sonra artık yazmamaya başlamışım. 

Şöyle bir baktım da yazdıklarıma, neler değişmiş on yılda. Bir ara CHP ile MHP ittifak gibiymiş mesela, çözüm süreci varmış. Şimdi HDP kapatılıyor. Ülkede iktidar değişmiş gibi ama sadece tek başına iktidar değişmemiş, muhalefet de değişmiş. Aynı isimler, aynı partiler ama görüşler değişmiş. Cemaat diye bir şeyden bahsetmişim bir dönem, "ülkeyi ele geçiriyorlar, yargıyı ele geçiriyorlar" diye. Cemaatin başkanlık sistemi projesi vardı mesela, "üçüncü meşrutiyet" diye yazmışım bir şeyler.  Gezi parkı olmuş. Bu kadar fikir ve duruş bu kadar el değiştirmişken ben nasıl değişmeyeyim, sen nasıl aynı kalasın değil mi? 

Son bir haftada ülke gündemine dair çok sarsıcı gelişmeler oldu. Andımız meselesi tekrar gündeme geldi, Ayasofya baş imamı diye bir şey icat edildi, şeyhülislâmlık denemesi yapılıyor. Derken son iki günde HDP kapatma davası, Gezi Parkının bir vakfa devredilmesi ve gece yarısı fermanla duyurulan, İstanbul Sözleşmesinin kaldırılması. 

Güvende hissetmiyorduk, kendi güvenlik çemberimizde üç kuruşluk bir huzur ve konfor alanı inşa etmiş orda yaşamaya çalışıyorduk. Bu üç kuruşluk huzuru da bize çok görmüş olacaklar ki düğmeye basmışlar. 

Bütün bu gelişmelerin, senin ya da benim, sizin ya da bizim daha rahat ya da daha güvenli bir ortamda yaşamasıyla alakası olmadığını biliyorum. Game of Thrones aslında bütün mesele. Ben de Jamie Lanister, Ned Stark'ı tutuklamaya giderken, Jamie'nin atının kuyruğunun çarptığı vatandaşım. Ne yapabilirim ki? Ejderha Kraliçesinden medet umsam, onun da beni yakmayacağının garantisi var mı? 


facebook hesabınla yorum yap


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yaz