ne aramıştınız?

31 Aralık 2022 Cumartesi

"la belle époque" çok iyi bir yılsonu filmi olabilir, bu vesileyle iyi yıllar!

 

bir yılı bitirirken, muhasebe defteri gibi arka planda akıp giden anılar, varolmaya dair aşılan yollar, yolda kalışlar, geri gidişler falan derken anılarla birlikte akan ivmeli grafikler... yılın son gününün bu karmaşık hislerini yaşarken, iyi bir film bulup, bu hissi anlamlandırmak istiyor insan. çünkü biliyorum iyi bir film bulamazsak, arama motoruna yılbaşı filmi yazıp orda biraz dolaşıp, en son "The Grinch" izlerken buluruz kendimizi.

bu yıl öncekilerin aksine daha şanslı bir an oldu. 2019 yapımı  "La Belle Époque" isimli "Nicolas Bedos"un yazıp yönettiği bir Fransız filmi denk geldi, Mubi'den. Hani mahalleden arkadaşlarımızla izlediğimiz bol aksiyonlu, araba patlatmalı filmlere bakıp, "biz neden böyle filmler yapamıyoruz" dediğimiz anlar var ya, ben o anlardan, o anlardaki varlığımdan utandım bu filmi görünce. biz diye bir şey varsa eğer asıl neden böyle film yapamıyoruz? 

film, gençliği 70'lere, üstelik de Fransa'ya denk gelmiş şanslı insanların günümüzdeki sıkıcı yaşlılığından ve gençleşme çabalarından hareketle bir bilimkurgusuz zaman yolculuğu tasarlıyor. gereksiz drama yaratmaya falan hiç ihtiyaç duymadan, rasyonel bir atmosferde, ayrılığı, aldatmayı, kendini bulmayı, kendinden kaçmayı falan mükemmel bir ritimle ortaya koyuyor. üstelik öyle uyku getirenlerden falan da değil hiç. eğer, benzer duygular içerisinde, bir sene sonu filmi arıyorsanız, pişman olmayacağınız bir seçim. 

biz neden böyle filmler yapamıyoruz derken de kendime şaşırıyorum biraz. kendi kendime aynanın karşısında şu diyaloğu canlandırıyorum "anlamıyorsun dostum, biz diye bir şey yok" . bu kadar itilip ötelenip yabancılaştığım toplumdan, hala biz diye bahsetme çabama şaşırıyorum. toplumun aksine, ben gerçekten sevmişim sanırım. beni kullanabildiği, işlevselleştirebildiği ölçüde seven bir toplumun nesini sevmişim demiyorum, çünkü buralarda bir yerde, hala daha fazla uzağa gidememiş olması gereken ama bir türlü yüzeye çıkamayan bir sürü güzellik var, biliyorum. bu güzelliklerin, büyük harflerle, HER ŞEYE RAĞMEN olduğunu da biliyorum. 

o değil de, film çok güzel. evet kıskandık. 

bu  vesileyle 2023 yılının iyi geçmesini diliyorum. 

facebook hesabınla yorum yap


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yaz